Follow my blog with Bloglovin
Headerbild för Egoinas blogg på egoinas.se
Headerbild för Egoinas blogg på egoinas.se

Sånt man kallar ordbajs

Funderar lite på det här med Tele2:s kundtjänst. Det står att det tar upp till fem arbetsdagar för dem att svara på mail. En hel vecka??? Är de sjukt underbemannade eller är det bara det att de hellre hjälper folk per telefon eller chatt?

 

Jag hatar att ringa mina ärenden. Jag skjuter upp det så långt jag kan. Kan ha ångest över det där samtalet en hel dag. Det märkliga är att jag har jobbat med telefonsupport i flera år. Men det är liksom en annan grej när man går in i sin arbetsroll. Nu är jag…bara jag.

 

Ska på visning imorgon. På en lägenhet i Helsingborg! (Mamma, hoppas inte du satte kaffet i halsen där. Kommer fortfarande på söndagsmiddag och grejer. Lovar). Har lite planer för Helsingborg i framtiden. Tror jag. Om inte annat behöver jag förändring i mitt liv.

 

Känner mig som en helt ny människa för tiden. Det har hänt massor med tråkiga grejer de senaste åren och främst de senaste månaderna, men jag har fan kommit ur det hel. Det trodde jag aldrig.

 

 

0

Spåra från din sida.

Kommentarer (59)

  • Malin

    |

    Du borde söka dig till Malmö istället.

    Här bor jag.
    Jag letar inneboende till en lägenhet som jag ännu inte har men som blir möjlig att skaffa så fort jag har en roomie.

    Låter lite crazy.
    Men det är skönt att vara det.

    Svara

  • Simon

    |

    De har en live-chats funktion som är sjukt smidig! Den är dock bara öppen under kontorstider.

    Svara

  • Hej

    |

    De vill att man ska ringa, eftersom det kostar sjukt mycket. Dubbelmoral!

    Svara

  • Lydia

    |

    Tele2 är bättre när det gäller telefonservice. Brukar få hjälp väldigt fort! 🙂

    Svara

  • Sofia

    |

    Har jobbat för Tele2 och sant, i första hand går telefon! Eftersom det är värre att sitta i kö 30 minuter än att vänta på ett mail typ; sen är det mycket lättare för dom att förstå problemet i ett samtal då mail kan vara rätt kryptiskt skrivna! 😉

    Men det finns ju chatt med! 🙂

    Svara

  • Mia

    |

    You go girl!!
    Allt fixar sig tillslut<3

    Svara

  • Malin

    |

    Jag har jobbat för Tele2s kundtjänst och när det gäller SIM-kort så måste man ringa in, tyvärr. Men absolut smidigast är om du går och hämtar ett ”tomt” micro-SIMkort på typ Expert och sen loggar in på Min Sida på tele2.se, där kan du aktivera SIM-kortet direkt.

    PS. klippta SIM-kort fungerar ej i iPhone 4s, är speciella SIM-kort till dem.

    Btw, you rock!

    Svara

    • Sara

      |

      Till dig som säger att klippta sim inte kan användas till nya iPhone har FEL. Jag har klippt och det funkar. Men vet du vad? Man måste klippa RÄTT. Vilket du antagligen inte gjort eftersom du anser en sådan fel sak.

      Svara

  • flickan med benen

    |

    Haha, känner igen mig så väl! Jag arbetar som kommunikatör men om jag behöver ringa till lärare, läkare and so on så skjuter jag upp på det så mycket som möjligt om mamma inte kan ringa då jag ”bara” är 17 än så länge, hehe. Ibland kan jag till och med tycka det är jobbigt att ringa till farmor som jag typ aldrig träffar men ändå är jag kommunikatör. Helt sjukt! haha!

    Svara

    • Kattis

      |

      Jag är 22, men min mamma får fortfarande ringa en del samtal åt mig. Kan jag inte maila får det vara. Känns väldigt vuxet haha

      Svara

  • Maria

    |

    Woho, välkommen till Hbg – bästa staden 🙂

    Svara

  • Ehlin

    |

    😀 :DDD!! Du är en stark förebild!

    Svara

  • PrinsessaVanessa

    |

    Jag har samma problem. Jag skjuter också upp precis allt om jag bara kan 😀

    Svara

  • My

    |

    Wooho helsingborg?!! 🙂

    Svara

  • Svorskan

    |

    Det går så bra så. Mimi och jag kan ta buss eller tåg. Men du får inte flytta längre än så!!! 😉 God morgon, jenta mi!

    Svara

  • Daniela

    |

    Hoppas du får lägenheten här i underbara Helsingborg! Och tele2s chatt är faktiskt riktigt smidig:)

    Svara

  • Ebba

    |

    Vad kul att du ska flytta hit till Helsingborg 🙂

    Svara

  • Olivia

    |

    Jaaaa! Flytta till Helsingborg! 😀

    Svara

  • Vendela

    |

    Fast chatt har de, för jag satt och snack med någon bara igår, gick snabbt och bra och fick svar 🙂

    Svara

  • Thowe

    |

    Åh vet precis vad du menar. Jag avskyr att ringa upp folk men samtidigt jobbar jag i repan och svarar i telefon/ringer upp folk flera ggr/dag!

    Svara

  • Emmy

    |

    Är precis likadan, jobbar i en växel och tar 600 samtal per dag men sköt upp mitt samtal till tandläkaren i ett halvår för att jag hatar att boka tider (ringde till slut igår, sjukt stolt!)

    Svara

  • hedda

    |

    var i helsingborg ska du se på lägenhet? 🙂 välkommen!

    Svara

  • Anna

    |

    Woooho, Egoina goes Helsingborg 🙂

    Svara

  • Elin

    |

    Definitivt ska du flytta till HBG! ;D Jag bor förvisso i Malmö nu men hänger så ofta som möjligt i min fina hemstad (;

    Svara

  • maria

    |

    Om du går in till en Tele2-butik får du nog ett nytt kort på en gång. Så funkar Telia i alla fall!

    Svara

  • Sandra

    |

    Håller helt med. Helsingborg är underbart! Dock flyttade jag därifrån också för jag behövde förändring. Bor iMalmö numera.

    Svara

  • Sandra (parole)

    |

    Jag har fått hjälp genom chatten en gång. Gick väldigt fort och smidigt måste jag säga!!!

    Svara

  • Carrooo

    |

    Hm, jag har själv jobbat på ett internet/telefoni-företag och visst var det så att samtalen gick före mailen. Dock hade vi som regel att man skulle få svar på mail inom 48 timmar så 5 dagar lät mycket men tror nog de svarar så fort de kan och hinner =) tydligen har de chatt också..har aldrig testat det..har tele2 till mobilen men har aldrig behövt kontakta dom 🙂 peppar peppar ^^

    Svara

  • Luucy

    |

    åh!! älskar helsingborg 😀 vill själv dit om några år 😀

    Svara

  • Mudotter

    |

    Hej!
    Om det är så att du fortfarande behöver hjälp med ditt simkort för att få in den i nya telefonen så kan du gå till en tele2 butik eller en sån där mobilizegrej och få det klippt rätt. Dem har en speciell klippmojäng där. Det gjorde jag och det tog fem sekunder och kostade ingenting.

    Lycka till på visningen!

    Svara

  • Emmy

    |

    Vad skönt o höra att du tagit dig igenom allt det svåra o jobbiga! Life is great like that, man fortsätter och kämpar sig genom vardagen för att några månader senare inse att ens tillvaro är jäkligt fin ändå 🙂 Du är bäst!

    Svara

  • snigelpicka

    |

    Prova chatten! Jättesmidigt o du slipper samtalet =)

    Svara

  • L.

    |

    JAAAA! flytta hit! Kom hem till mig på lördags-middag! 😀 åh haha, vad roligt om du blivit helsingborgare! (hemsk gnuggare, ville min mobil få ’helsingborgare’ till. Good sign! Haha)

    Du är välkommen. Och du får hemskt gärna mejla mig om du behöver en Helsingborgs-homie!

    Svara

  • Ellen - LCHF och mycket annat

    |

    Precis sa är jag med. Har jobbat pa Call Center (inbound), men när jag privat maste ringa viktiga samtal…usch! Hatar det. Var tvungen att ringa ett samtal i förmiddags, men det gick bra som tur var. Dessutom pa tyska, sa det är ännu värre när det inte är pa ens modersmal!

    Svara

  • Astri - campusfjortis

    |

    Det är nog något som vi unga har kommit på.. Att ogilla telefonkontakt. Nu för tiden finns ju mail, sms, chat osv.. Vi slipper höra varandra utan att se varandra..

    Är lika dan. Smsar hellre än ringer. Gör allt hellre än ringer, även till mina vänner 🙁

    Svara

  • Susanna

    |

    Hoppas lägenheten är skitfin, har ett ok pris och att du får den! Håller tummarna!

    Svara

  • kat

    |

    Be om ett nytt simkort, den kommer efter ca 2 dagar, sen går du till närmaste butik, Tele2, Telenor, whatever å ber dem klippa den med verktyget de har. Annars klipper du den själv igen, det funkar! 🙂

    Svara

  • Veronica

    |

    Då håller vi tummarna för dig med den nya lägenheten i den nya staden för en ny start!

    Svara

  • Jessica- Skåning på väg till Australien med hjärtat i Tyskland

    |

    Låter väl treeevligt med Helsingborg! Bara du inte börjar snacka så som de gör där. Yngen och byssen, istället för ungen och bussen, till exempel. Som vi säger i Ystadtrakten! 🙂 Dessutom är det dyrt och drygt att åka tåg till Malmö när man ska ner till högskolan…

    Svara

    • Terés

      |

      Absolut inget fel på vår dialekt här uppe, hur fin som helst.

      Det tar 13 min längre tid att åka till Malmö från Helsingborg än Landskrona, sedan är det samma pris när man är student och har studentkort 🙂

      Så jag säger heja Egoina o kommer välkomna dig med öppna armar till Helsingborg 🙂

      Svara

  • Alma

    |

    Då är vi snart så många att vi kan bilda klubb..

    Har tonvis med samtal jag borde ringa. För att dem jag har valt att ringa har slutat i ett smärre sammanbrott..

    Ringde till ett sjukhus, mer specifikt en läkarsekreterare på ett sjukhus. Jag ringde, förklarade att jag inte visste om jag hamnat rätt och bad om ursäkt om jag faktiskt hamnat fel, och förklarade mitt ärende varpå hen i andra änden säger; ”MEN ÅÅÅÅÅH, det är ju inte mitt jobb..”

    Ibland när jag talar med så pass otrevliga personer i telefon har jag lust att säga; ”Har du mens eller?”, typ den klockrenaste kommentaren när man var fjorton och någon grinade ihop totalt.. För om du jobbar med service, oavsett om det är i butik, telefon etc. så är det elakt att vara så otrevlig när man faktiskt jobbar med att hjälpa folk.

    Nej, då mejlar jag hellre. (fatta paniken då man måste nå någon som inte har en lättåtkomlig mejl!)

    Svara

  • Anna

    |

    Samma här. Jag brukar sätta påminnelse på mobilen om jag måste ringa något ärende, men sedan skjuter jag ändå upp det till absolut sista sekund. Hatar att ringa!

    Svara

  • Ida Grossfurtner

    |

    Jag har jobbat på tele2s kundtjänst och mailen är helt enkelt inte prioriterad, tele2s fokus ligger på en bra teleservice istället! 🙂

    Svara

  • Gaymasen

    |

    Jag är likadan här jag med. Har jobbat i reception på en camping och tyckte det var lite småjobbigt i början när man ska ringa upp folk men det var ju min arbetsroll så efter ett tag gick det bra. Men att ringa samtal privat, mer viktiga samtal, är skitdrygt.

    Sen hade jag telefonfobi för några år sedan då någon äckelgubbe ringde och flåsade i telefonen. Ringde jämt anonymt. Än idag tycker jag det är drygt att svara på anonyma samtal. Hujja. Gubbfan.

    Svara

  • Jonna

    |

    Wiho välkommen till Helsingborg!! 🙂

    Svara

  • Linnea

    |

    Är sjukt glad för din skull. Håller alla tummar jag kan för dig! Tycker vi firar det med att du vinner finest priset också! 😉

    De senaste 3-4 åren har varit total och fullkomlig kaos för min del, så jag vet hur det känns. Jag hoppas att jag får lite tur jag med snart..

    Svara

  • Ann-Sofie

    |

    Alltså, gå till en butik och fixa simkortet? Mycket smidigare.

    Svara

  • Hanne

    |

    ett inlägg utan någon kursiv rad! :O

    Svara

  • Anne

    |

    Varje gång jag nämnt Tele2 på min blogg så har jag fått en kommentar från deras kundservice någon dag senare, så de lär kika in här och be dig ringa dem vilken dag som helst nu 🙂

    Svara

  • Shibby

    |

    Tele2 besvarar oftast chatt och telefon i första hand, och anledningen till att det kan ta upp till 5 dagar med mailen är att det inkommer otroligt mycket spam på mailadressen. Jag rekommenderar start chatten där du får din hjälp direkt och oftast ta det bara några minuter, eller skriv på facebook sidan 😉

    Svara

  • Linnea Öster

    |

    Helsingborg är the place to be! Flytta hit snälla och så hoppas jag att få se dig varje dag!! 🙂 haha nej men att se dig någon gång hade varit så himla coolt och kul!!

    Svara

  • Ida

    |

    Det företag i min stad som har Tele2-kundtjänst har fullt upp att tvinga personalen att genomföra så korta samtal så möjligt när de pratar med kunderna (annars blir de uppsagda, gärna utan förvarning), fokus ligger inte på att utbilda personal inom mail.

    Blir så less på call centers, det enda som betyder något är snabba pengar. Kundfokus är oftast noll och personalen är inte värda ett skit.

    Svara

    • Carrooo

      |

      Hm jag förstår idén att de vill korta ner samtalstiden..när jag jobbade på ett mindre internet/telefonföretag på kundtjänst hade vi som ”mål” att hålla tiden till 10 minuter..mycket för köerne/väntetiden skulle bli kortare..dock var det inget krav på det sättet då vissa kunder inte kan något om internet och man måste förklara ordagrant hur de ska lösa ett problem..kunde sitta med några 30-40 minuter men löste vi det var det värt det och de slapp ju ringa in fler gånger om de hade samma problem t.ex.. Jag jobbade som sagt på ett mindre företag och kanske då är ”värre” på dom större..vet att min morsa fick hem nå modem efter Tele2 ringt henne med ett bättre erbjudande än de dom hade redan från tele2, fast hon sa 10 ggr att hon inte ville ha det..så de skickade det ändå och hon fick en faktura..hon ringde förbannad tillbaka och pratade då med en trevlig kille som fixade det åt henne.. så ja, personalen kanske är lite ojämn på större?

      Oj vad långt det blev..men tycker dte bara är intressant då jag själv jobbat inom det 🙂

      Svara

  • Josefin

    |

    JA 😀 hoppas du flyttar till Helsingborg så jag kan terra dig med kanelbullar och cola 😀 Skämt åtsido, men det hade varit awesome 😀

    Svara

  • Elin Dahl

    |

    Jaaaa, kom till oss trevliga i Helsingborg!!

    Svara

Lämna en kommentar

Arkiv