Allt är PR
I Skolan.
Klasskompis 1: Det står att det är en bomb på ett tåg i Malmö. Trafiken är inställd.
Klasskompis 2: Det är säkert Skånetrafiken som hittat på.
Klasskompis 1: Ja, ett pr-trick nu när de fått så mycket skit på grund av snö, inställda tåg och förseningar.
Klasskompis 2: Mmm, så skyller de på en bomb som anledning till att tågen inte går.
Klasskompis 1: Det kommer säkert att sluta med att någon Skånetrafiken-snubbe ”hittar bomben”.
Klasskompis 2: Ja, och så är det en bild på honom och bomben där det står att Skånetrafiken är ”hjältar”. Så får de positiv publicitet istället.
Ehm. Ja. Vi kan väl påstå att vår utbildning gör oss en aning kritiska.
Robert
| #
Yrkesskada kallas det. 😉
Svara
sara
| #
Haha, gillar den logiska förklaringen 😛
Svara
Joline
| #
Men vi som faktiskt satt på tågen var skapligt bittra över förseningarna. Hade nästan känts bättre om någonting faktiskt hade sprängts. Typ en soptunna eller så.
Svara
Erika - Gravid ♥
| #
Hahahah! Typ ”fan vad skönt, en soptunna mindre att störa sig på”.
Svara
Hejpådig
| #
Haha ja, min kompis och jag kom fram till samma förklaring! Eller att cheferna på Entré kokat ihop något för att locka bort folk från Emporia… föreställer mig att det skulle kunna bli en rätt bra julkalender-handling av det asså!
Svara
Jennie
| #
Hahah haha klockrent!! Jag och mina klasskompisar tänkte det samma på under våran marknadsföringskurs 😛
Svara
Linnea
| #
Och nu har de fått ett inlägg i en känd blogg… Haha
Svara
ema
| #
haha. så jävla rimligt.
Svara