Fick byta hotell
Äntligen i säng efter en sjukt lång dag. När jag åkte till mitt hotell och skulle checka in efter inspelningen sa receptionisten att det var fullbokat. Trodde inte ens att sånt var möjligt? Hotellet var alltså redan betalt och SVT har till och med ringt och sagt att jag skulle komma sent. Men ändå har de lyckats överboka, utan att ens ringa mig.
Inte alls vad man vill höra mitt i natten efter att man varit på inspelning i 10 timmar. De fick ringa runt för att hitta ett annat hotell att boka in mig på istället. Och här är jag nu. Ska äntligen sova! Ska berätta allt om min dag imorgon. Men kolla gärna instastory så länge. Så knäpp dag ✌?
102 gillar
Ida Nykjaer
| #
Så tråkigt när sådant händer!
Men som fd. Reseledare kan jag informera om att hotell samt flyg ALLTID överbokas. Detta för att de räknar med viss % avboknignar eller ”no shows” och vill då slippa ha lediga platser/rum. Så detta är inget misstag från hotellets sida.
Svara
Egoina
| #
Jag förstår det. Men om man redan betalt i förväg OCH sagt till att man kommer sent (dvs man har sagt att man tänkt komma), så kan de väl i alla fall ringa. Så dålig stil! Då hade jag inte ens behövt ta mig ut till det hotellet ?
Svara
Ida Nykjaer
| #
Nä, det är absolut det minsta de kan göra tycker man ;( eller meddela redan när SVT ringde att ”hoppsan..!”
Svara
Anna
| #
Hotell överbokar alltid för ofta så dyker folk ej upp lr bokar av men hur kul för dig att stå där mitt i natten…
Svara
Sandra
| #
Hände min chef också, när hon var i Stockholm och besökte huvudkontoret.. kanske samma hotell 😉
Svara
Egoina
| #
Scandic Ariadne? ?
Svara
Hanna
| #
Men va! Hoppas att du nån värdecheck med 10 gratis hotellnätter som plåster på såren…. annars får du outa hotellet på bloggen så att de aldrig mer får gäster ?
Svara
Egoina
| #
Fick en gratis macka ?
Svara
Jenny
| #
Wow vad generöst av dom. lol
Svara
Robert
| #
Ajaj, men det kan hända den bäste. 😛
Svara
Ida
| #
Pluggat Hospitality management samt jobbar på ett hotell. Det är en strategi. På mitt hotell ”väljer” man ut någon som man skickar till ett annat hotell, vi brukar dock försäkra oss om ett hotell innan vi skickar, alltså boka några rum inom samma kedja.. Tråkigt att det hände dig! Tycker inte om denna strategi och det är INTE kul att vara receptionist när det händer..
Svara