Follow my blog with Bloglovin
Headerbild för Egoinas blogg på egoinas.se
Headerbild för Egoinas blogg på egoinas.se

För läcker

Hujedamig vilken dag vi haft hittills. Vi skulle byta den läckande julgransfoten, men det gick inte så bra om vi säger så.

 

David: Hej, vi skulle vilja byta den här, för den läcker.

Kassörskan: Har ni använt den?

David: Ehh ja, annars skulle vi inte veta att den läcker.

Kassörskan tittar på julgransfoten.

Kassörskan: Ni har ju använt den?

David: Ja? Vi sa att den LÄCKER.

Kassörskan: Har ni använt den får ni inte byta.

 

Efter mycket om och men fick David värsta utbrottet och slängde julgransfoten i soptunnan vid kassan ganska dramatiskt så folk började stirra. Och jag råkade få ett skrattanfall.

 

Men allvar. Vad trodde hon att vi sa? Att julgransfoten var läcker? Att den var för läcker för oss kanske?

Spåra från din sida.

Kommentarer (23)

  • angelica

    |

    Hahah, jag hatar verkligen när folk är så dumma!

    Svara

  • daynight

    |

    Ja HON var iallafall inte läcker! fule ÖB kärring

    Svara

  • Lydia

    |

    Sjukt :/ Enligt konsumentlagen skulle ni ha fått byta. Om jag inte har heeelt fel.

    Svara

  • Anna

    |

    Ni borde reklamera den, man får rätt oftare än man tror!

    Svara

  • Emelie

    |

    Tjejen i kassan måste vara bortblåst 😛 Är sakerna trasiga så ska de ju reklameras, haha.

    Svara

  • emma

    |

    ni kanske skulle sagt att ni ville reklamera den

    Svara

  • Cyt

    |

    Haha ! xD

    Svara

  • jossan

    |

    Ni ska inte säga att ni vill byta när det är fel på produkten, ni vill reklamera då, och det ska ni ha rätt till 🙂 3 års reklamationsrätt har man, om ni inte själva har orsakat felet vill säga 🙂

    Svara

  • Sofia

    |

    Hon kanske hade sagt annorlunda om ni bett om att få reklamera den? 😉

    Svara

  • Likkan

    |

    Men vafan! Fick ni byta den då?? Klart att ni ska få byta den när det är ett tillverkningsfel!! Då ska den ju reklameras, som många redan påpekat.. =P

    Svara

  • alexandraaa

    |

    vilken idiot i kassan:P
    man får ju reklamera varor som det är fel på XD HAHA

    Svara

  • Stockholm Syndromet

    |

    Ni har ju för fan 3 års reklamationsrätt om ni bara har kvittot. Hon kan ju inte ha varit fullt normalbegåvad.

    Svara

  • Monika

    |

    Inte för att vara sån men det är mycket möjligt att det var ni som missuppfattade henne. Det är vanligt att de som sitter i kassan ställer en sån här fråga upprepande gånger för att man ska säga att man inte har använt den. I de flesta butiker får man inte byta om man har brutit upp förpackningen och använt varan. Hade ni sagt att nej vi har inte använt den så hade ni fått byta. Värt att tänka på till nästa gång kanske 🙂

    Svara

  • ebba

    |

    Hahaha dum idiot till kassörska haha 😀

    En sak som är trasig brukar man be om att få reklamera, men alla säger ju byta och så dum är kassörskan… eller? (ja) 🙂

    Svara

  • ida

    |

    Jamen hur ska ni annars veta att den är trasiiig? KNAS!

    Svara

  • sara

    |

    hur kan något vara för läckert för er? fattar inte!!!

    Svara

  • pubes

    |

    även fast ni inte sa ordet reklamera så borde ju hon ha fattat att det var det ni ville, vilken sjukt pantad brud!

    Svara

  • Amanda

    |

    Köpte ni julgransfoten på Åhlens? För att när jag var där så hade de en skylt att de vill återkalla en julgransfot för att den läcker? GÅ och kolla där 😉

    Svara

  • Linda

    |

    Klockren det är som när man köper grejjer från blondinbellas shop där får du inte heller byta om den är tragisk så akta dig för att handla av bellme.se

    Svara

  • Sandra

    |

    Hahaha, jag har t.o.m. lyckats byta ett par provade trosor en gång för att jag upptäckte när jag tog på dem hemma att de var alldeles snesydda. Töntigt att man inte kan byta en julgransfot när det är produktionsfel.

    Svara

  • tobys

    |

    Haha

    Svara

  • Sanna

    |

    Men åååh jag blir så arg på idioter i butik som inte kan skillnad på byte/öppet köp och reklamation?!! Man har reklamationsrätt i tre år… ni ville inte byta ni ville reklamera och som kompensation få en ny som inte var behäftad med fel! Stå på er nästa gång 😛

    Svara

  • englarnas

    |

    hahaha, måste bara säga att fyfan va hårt ajg diggar din blogg!

    Svara

Lämna en kommentar

Arkiv