För läcker
Hujedamig vilken dag vi haft hittills. Vi skulle byta den läckande julgransfoten, men det gick inte så bra om vi säger så.
David: Hej, vi skulle vilja byta den här, för den läcker.
Kassörskan: Har ni använt den?
David: Ehh ja, annars skulle vi inte veta att den läcker.
Kassörskan tittar på julgransfoten.
Kassörskan: Ni har ju använt den?
David: Ja? Vi sa att den LÄCKER.
Kassörskan: Har ni använt den får ni inte byta.
Efter mycket om och men fick David värsta utbrottet och slängde julgransfoten i soptunnan vid kassan ganska dramatiskt så folk började stirra. Och jag råkade få ett skrattanfall.
Men allvar. Vad trodde hon att vi sa? Att julgransfoten var läcker? Att den var för läcker för oss kanske?
angelica
| #
Hahah, jag hatar verkligen när folk är så dumma!
Svara
daynight
| #
Ja HON var iallafall inte läcker! fule ÖB kärring
Svara
Lydia
| #
Sjukt :/ Enligt konsumentlagen skulle ni ha fått byta. Om jag inte har heeelt fel.
Svara
Anna
| #
Ni borde reklamera den, man får rätt oftare än man tror!
Svara
Emelie
| #
Tjejen i kassan måste vara bortblåst 😛 Är sakerna trasiga så ska de ju reklameras, haha.
Svara
emma
| #
ni kanske skulle sagt att ni ville reklamera den
Svara
Cyt
| #
Haha ! xD
Svara
jossan
| #
Ni ska inte säga att ni vill byta när det är fel på produkten, ni vill reklamera då, och det ska ni ha rätt till 🙂 3 års reklamationsrätt har man, om ni inte själva har orsakat felet vill säga 🙂
Svara
Sofia
| #
Hon kanske hade sagt annorlunda om ni bett om att få reklamera den? 😉
Svara
Likkan
| #
Men vafan! Fick ni byta den då?? Klart att ni ska få byta den när det är ett tillverkningsfel!! Då ska den ju reklameras, som många redan påpekat.. =P
Svara
alexandraaa
| #
vilken idiot i kassan:P
man får ju reklamera varor som det är fel på XD HAHA
Svara
Stockholm Syndromet
| #
Ni har ju för fan 3 års reklamationsrätt om ni bara har kvittot. Hon kan ju inte ha varit fullt normalbegåvad.
Svara
Monika
| #
Inte för att vara sån men det är mycket möjligt att det var ni som missuppfattade henne. Det är vanligt att de som sitter i kassan ställer en sån här fråga upprepande gånger för att man ska säga att man inte har använt den. I de flesta butiker får man inte byta om man har brutit upp förpackningen och använt varan. Hade ni sagt att nej vi har inte använt den så hade ni fått byta. Värt att tänka på till nästa gång kanske 🙂
Svara
ebba
| #
Hahaha dum idiot till kassörska haha 😀
En sak som är trasig brukar man be om att få reklamera, men alla säger ju byta och så dum är kassörskan… eller? (ja) 🙂
Svara
ida
| #
Jamen hur ska ni annars veta att den är trasiiig? KNAS!
Svara
sara
| #
hur kan något vara för läckert för er? fattar inte!!!
Svara
pubes
| #
även fast ni inte sa ordet reklamera så borde ju hon ha fattat att det var det ni ville, vilken sjukt pantad brud!
Svara
Amanda
| #
Köpte ni julgransfoten på Åhlens? För att när jag var där så hade de en skylt att de vill återkalla en julgransfot för att den läcker? GÅ och kolla där 😉
Svara
Linda
| #
Klockren det är som när man köper grejjer från blondinbellas shop där får du inte heller byta om den är tragisk så akta dig för att handla av bellme.se
Svara
Sandra
| #
Hahaha, jag har t.o.m. lyckats byta ett par provade trosor en gång för att jag upptäckte när jag tog på dem hemma att de var alldeles snesydda. Töntigt att man inte kan byta en julgransfot när det är produktionsfel.
Svara
tobys
| #
Haha
Svara
Sanna
| #
Men åååh jag blir så arg på idioter i butik som inte kan skillnad på byte/öppet köp och reklamation?!! Man har reklamationsrätt i tre år… ni ville inte byta ni ville reklamera och som kompensation få en ny som inte var behäftad med fel! Stå på er nästa gång 😛
Svara
englarnas
| #
hahaha, måste bara säga att fyfan va hårt ajg diggar din blogg!
Svara