Follow my blog with Bloglovin
Headerbild för Egoinas blogg på egoinas.se
Headerbild för Egoinas blogg på egoinas.se

Call me maybe

I samarbete med Hallon.se

DSC03979

DSC03967

 

Ska jag vara ärlig så är jag sämst på det här med mobilabonnemang. Jag hade samma i många, många år från att jag fick min första mobiltelefon och har endast bytt en gång för att det då innebar att jag skulle få en ny telefon billigt. Trots jag ofta har dålig sändning, mina telefonräkningar är orimligt dyra (brukar landa på runt 800-1000 kronor) och att mitt Internet tar slut vissa månader har jag inte brytt mig om att ta tag i det. Telefonen är ju så viktig för mig att jag liksom accepterat det.

Men nu ska jag testa ett nytt abonnemang! Jag har ett samarbete med Hallon.se och har fått hem ett startkit.

 

IMG_2099

 

Jag vet inte om ni känner till Hallon? Med deras abonnemang har man gratis sms till hela världen (från Sverige) och billiga utlandssamtal (t.ex. 0,2 kr/ min till USA). Perfekt för mig som ringer till Norge ofta. Dessutom är det ingen bindningstid eller uppsägningstid!

Tillsammans med Hallon.se har jag ett erbjudande där ni får testa abonnemanget STOR för 149/kr i månaden i 5 månader (ordinarie pris 299 kr). Fria samtal och sms, samt 22 GB surf! Jag jämförde med mitt nuvarande abonnemang och jag har bara 12 GB surf och betalar 399 kronor i fast avgift(!). Sen betalar jag av på min telefon (200 kronor) och resten vet jag faktiskt inte vad jag betalar för? Får nog granska mina fakturor…

Erbjudandet gäller i 14 dagar. Läs mer HÄR.

 

0

Spåra från din sida.

Kommentarer (33)

  • Emma

    |

    Vad gör du på din telefon för att ta slut på 12 GB i månaden? :O

    Svara

    • Egoina

      |

      Haha jag vet inte?! Är det mycket? Jag laddar upp mycket bilder i bloggen, är kanske därför 🙂

      Svara

      • Elin

        |

        Ja det är nog rätt mycket, jag tar slut på mina 6,5 GB om jag kollar på mycket videor utan Wi-fi.

        Svara

      • Emma

        |

        Jag skulle säga att det är mycket haha. Jag har 1 GB och är inne på facebook, twitter, instagram osv jäääämt men det tar oftast inte slut ändå. Sen är jag visserligen oftast hemma, på skolan eller hemma hos någon annan och då är jag alltid uppkopplad till wi-fi 🙂

        Svara

        • Sophie

          |

          Jag har 20 GB i månaden, gör av med kanske 4 på telefonen. Resten har jag till min iPad på jobbet! Är personlig assistent med mycket dötid och streamar lite Netflix etc på ipaden då. Mars var första månaden jag fick slut på allt. Ändå har jag massa kompisar som gör av med 40, på BARA telefonen. Förstår inte hur man lyckas??

          Svara

  • Hanna

    |

    Hej!
    På din blogg står det 5 månader men på hemsidan står det 4 månader?

    Vad gäller? 🙂

    Svara

    • Egoina

      |

      Hallons erbjudande är fyra månader. Men via min länk är det fem månader 🙂

      Svara

  • Eli

    |

    Ett tillägg gällande Hallon (som kan vara bra att tänka på); funkar super när du är på platser med bra nät – funkar bajs när du är ute på obygden (speciellt i norra Sverige). Verkligen NOLL täckning, t.ex utanför Pajala.

    Svara

  • Sophia

    |

    Oj hur lyckas du göra av med 12GB?? Jag har 1GB och har använt allt nån enstaka gång bara. Vet inte om jag surfar extremt lite eller du väldigt mycket?

    Svara

    • Sara

      |

      Haha vi surfar nog lite 🙂 jag har 0,5 men gör inte slut på mer än kanske 0,2 varje månad. Förstår inte vad andra gör på sina telefoner…

      Svara

  • Susanne

    |

    Wohoo, samma deal som jag tog för ett tag sen! Supernöjd!

    Svara

  • Ida

    |

    Jag har pojkvän i Australien och vi ringer alltid över messenger! Funger hur bra som helst och kostar inget om du sitter med wi-fi. Använde samma sak när jag är i Australien och ringer hem

    Svara

  • Grodan

    |

    Hej! Jag har testat hallon som abbonnemang och ingenting funkade som det skulle. Fick fel sdkort först, skickade tillbaks det och efter ett tag kom ett annat…men det hade också fel storlek. Kundservicen var kass och tillslut var jag tvungen att byta abbonnemang eftersom hallon inte funkade alls för mig. Ville bara varna o säga att det inte alltid funkar så perfekt som det verkar! Men de kanske har bättrat sig,vem vet. Man kan ju testa om man vill.

    Svara

  • Sara

    |

    Åh, va fin du är 🙂

    -37kg!
    Bara 18kg kvar 😀
    Ta gärna en titt hos mig:
    http://hajnal.se

    Svara

  • Sandra

    |

    Jag har 3GB och får alltid massor med surf över varje månad som sparas till nästa, har alltså sjukt mycket surf att göra av med nu 😛 är förvisso inne på wi-fi hela tiden när jag är hemma och har en ettåring så knappt tid att slösurfa 😛

    Svara

  • Josefine

    |

    Oj! Jag kollade nu och jag tog slut på 343 mb i mars. Hur tusan tar du slut på 12 gb?!

    Svara

    • Egoina

      |

      Blir faktiskt nyfiken också!! Kanske har igång något jag inte vet om? Sjukt!

      Svara

  • sofia

    |

    Jag har 20GB surf och det lyckas jag ta slut på varje månad, så i’m with you!

    Svara

    • Egoina

      |

      Haha SKÖNT att det inte bara är jag 😉

      Svara

  • Mikaela

    |

    Haha jag gör av med mellan 12-20 GB varje månad. Hur kan ni andra göra av med så lite???? Spotify och Netflix drar ju hälften haha, trots offlinelistor.

    Svara

    • Egoina

      |

      Haha exakt! Blev orolig att jag gjorde något jättekonstigt med telefonen 🙂

      Svara

    • rebecca

      |

      Streamar inte videos och musik utan wifi? 😉 Har 1gb i månaden, räcker oftast bra till att surfa runt på twitter, fb och insta där jag inte har tillgång till wifi.

      Svara

  • Charlotte

    |

    Jag vill också lägga till, som en annan gjorde, att jag inte alls haft bra erfarenhet av Hallon. Dålig kundservice i och med inget telefonnummer. De svarar inte snabbt och har inte koll på vem som svarat och om det blivit det. Pga dålig koll av dem trots att jag sagt upp abonnemanget fick jag ändå en faktura i efterhand. Mailade och fick bekräftelse att de skulle ordna detta. Slutade dock med att min faktura hamnade hos inkasso och jag fick återkomma ännu en gång. Då sa en person att jag ändå behövde betala faktura plus inkasso. TILL SLUT fick jag bekräftelse att de stod för allt och de gjort fel. Men tog sisådär 15 mail innan det hände något (i och med att de inte har telefonnummer).

    Att tillägga är att det här var några år sedan. Alla kan göra fel. Men de har fortfarande inget kundservicenummer så därför tyckte jag att det var värt att skriva. Dock löste sig ju allt till slut i alla fall.

    Svara

  • Nellie

    |

    Bara ett förslag, tycker att det hade varit smart om du i varje inlägg där du har ett samarbete med ett företag skriver ut det tydligt så att det är det första man ser som läsare i texten så att man själv kan avgöra ifall man vill läsa ett inlägg som är sponsrat/samarbete eller inte 🙂

    Svara

    • Egoina

      |

      I detta fall kunde jag gjort så. Skriver det i texten och märker inte högst upp vissa gånger då inte hela inlägget är samarbete. Men ändrar i detta inlägg 🙂

      Svara

      • Rebecca

        |

        Asbra att det står tydligt högst upp! 🙂 Känner mig alltid asdum när jag läst ett helt inlägg och det står längst ner. Då vill man inte ens ge vad-det-nu-var-för-nåt en chans för det känns som lur.

        Svara

        • Egoina

          |

          Förstår vad du menar, men håller inte med. Det är inte lur´och jag blir faktiskt lite ledsen när du skriver att du känner dig dum efter att ha läst ett inlägg som innehåller samarbete. Jag gör bara sånt jag står för och skriver aldrig något jag inte menar. Självklart ska det märkas ut när jag tipsar om att ni kan köpa/prenumerera på saker eller det finns någon som tjänar på det på något sätt, men det blir fel att hela inlägget ska märkas som något som man ”ska hoppa över” eller ”ej ta seriöst”. Då skulle jag lika gärna kunna slänga in ren reklam, skita i att välja noggrant och typ låta någon annan skriva inläggen (sjukt att det finns bloggare som gör så, haha). Men håller med i detta fallet att det ser bra ut att det finns en märkning högst upp (förutom att jag såklart berättade i inlägget att det är ett samarbete). 🙂

          Svara

  • Handläggare

    |

    Kontakta din operatör istället, låter som att du har Telia komplett. Är inte du under 28? Då får du 50kr rabatt på ditt abonnemang varje månad 🙂 bättre täckning och bättre kundtjänst ( hehe 😉

    Svara

    • Handläggare

      |

      Och lägg till tjänsten Till grannland för 39kr/månad så ringer du gratis till Norge!! 🙂

      Svara

  • Hanna

    |

    Använder du fortfarande Hallon som operatör?

    Svara

    • Egoina

      |

      Nej, har Telenor genom mitt jobb 🙂

      Svara

Lämna en kommentar

Arkiv