Follow my blog with Bloglovin
Headerbild för Egoinas blogg på egoinas.se
Headerbild för Egoinas blogg på egoinas.se

Märks att det inte var någon plan A

Alltså den där nya restaurangen. Där var inte någonting som var rätt. Helt klart topp tio av värsta restaurangupplevelser. Ett urval:

 

1) Beställningen fick upprepas tre gånger varav en gång kom servitören ut efter tjugo minuter och sa att de inte hade något vi inte hade beställt.

2) Maten var kall.

3) När vi meddelade om detta gick de bara.

4) Vi fick varken bröd (som skulle ingå) eller bestick (som verkligen borde ingå) till maten trots att vi bad om det.

5) De plockade aldrig bort förrätten utan försökte istället placera huvudrätten på tallrikarna från förrätten.

6) Ryggbiffen som beställdes medium kom som tre små svarta kolklumpar.

7) Vi fick vänta en timme på förrätten.

8) Gästerna bredvid oss fick inte ens någon meny och satt där säkert en halvtimme.

 

En minut in i huvudrätten fick vi nog och gick in och klagade. Responsen var ”men vi är underbemannade”. Det hör då till att det var LÅNGT IFRÅN fullsatt. De var dessutom tre stycken som serverade och två i köket, jag vet ju inte, men det känns som att de borde kunna hantera två och ett halvt bord. Nåja. Efter lite om och men slapp vi betala och gick till Tycho istället. Slutet gott allting gott.

 

 

Ser det fullsatt ut eller? Det är restaurangen där i mitten. Plan B heter den.

 

 

När vi precis kom dit. Intet ont anade.

 

 

En timme och ingen mat.

 

 

När maten kom på restaurang nummer två blev vi såhär glada:

 

 

 

 

0

Spåra från din sida.

Kommentarer (21)

  • Marica

    |

    Gud vad dålig service!

    Svara

  • Hanna

    |

    Var på Mando house i Malmö med min far idag. Som vegetarian kanske det låter som ett dumt beslut att ja på en köttrestaurang, men de ska ha Quornfiléer som alternativ till alla rätterna. Hur som helst väntade vi i 15 min på att få beställa, sedan 50min efter det så kom mitt sällskaps mat. Mig hade de glömt bort. 20min efter de fått sin mat och ätit upp så fick jag min mat. På tallriken låg två brända ledsna Quornfiléer och Pär ledsna pommes frites, och det fick jag betala fullpris, 169kr för. Kan säga att jag inte var helt nöjd över det besöket. Appropå dålig servicenivå.

    Svara

  • Patrik

    |

    Såg ju nästan stängt ut på bilden 🙂 Fem man på 2,5 bord, undrar hur full bemanning på full restaurang ska vara då för att inte vara underbemannat? Lösningen på problemet med arbetslöshet 🙂

    Svara

  • ∞|Axelina|∞

    |

    Äh, jag jobbar på Frends arena i Solna. Vi är ALLTID underbemannade och det är inte kul när folk klagar på mig, fast det är min chef som inte har lyckets få dit tillräckligt med människor. Ni hade säkert bara otur, men det är ju klart att det ger ett dåligt intryck.

    Svara

    • Emma

      |

      Skulle inte kalla det för otur utan okunnig personal.

      Svara

  • Robert

    |

    Hoppas det var smarrigt på det andra stället iaf. 😉

    Svara

  • Gå inte dit!!!

    |

    Jag och 2 tjejkompisar var där samtidigt, kom ca 10 min innan egoinas sällskap fick sina varmrätter. De kan inte räknas som underbemmanade till de antal gäster som var där, oavsett så var den lilla servicen man fick oerhört dålig. Vi fick gå in och beställa efter att ha väntat i 20 min, för det inte kom någon trots vi sa till innan vi gick ut och satte oss och hon sa att hon kommer snart.
    Killarna bredvid som kom precis efter oss fick också upprepa sin beställning, sen kom servitrisen och beklaga att deras mat tog lång tid men inte till oss trots vi beställde ca 5 min före. De hade då väntat 25 min och sa att de går nu och tänker inte betala för sin öl, då gick vi också som väntat 30 min, utan att behöva betala våran dricka. Det borde inte ta mer än 30 min att göra några hamburgare.

    Tycho kan man alltid räkna med, superbra service och god mat, alltid, trots mycket folk, och där väntar man inga 30 min och då är det lite finare mat än hamburgare.

    Svara

  • Filip

    |

    Usch vad hemskt, tack för varningen! 😛

    Svara

  • Ida

    |

    Usch, så tråkigt när det blir sådär. Jag tycker att oavsett om de är underbemannade eller inte (vilket de nu inte var!!) så har de väl ingen anledning att vara otrevliga eller ignoranta. De verkar som att de har dålig koll på hur restaurangkulturen fungerar helt enkelt. Skit i att gå dit igen, det är deras förlust liksom 😀 ps. Så fint hår du har på bilderna 🙂

    Svara

  • Fanny

    |

    Dom borde vara med i det där programmet ”knicen mot strupen”

    Svara

  • Rebecca

    |

    ”Plan B, om alla andra restauranger i stan sprängts, kom till oss!”

    Svara

  • Sofie

    |

    Satt också på Plan B samtidigt. Efter att ni hade gått, så frågade bordet bredvid oss varför ni gick, varpå ”servitrisen” sade att ni gick för att maten var kall, och att ”sånt händer ibland, tyvärr”. Vi fick själv gå in och beställa, men trots att vi gjort det kom det, efter 20 min, en annan servitris och skulle ta vår beställning….. När bordet bredvid oss valde att gå efter 25 min, så gick vi också, och då hade vi väntat i 30 min. De sade att ”maten är påväg” men den maten kunde vi vara utan. Sällskapet bredvid oss betalde inte för drickan, och inte vi heller. De lär inte ha öppet länge till….

    Svara

    • egoina

      |

      Men oj!!! Vad sjukt. Bra att ni gick 🙂

      Svara

  • JuliaCarlzon

    |

    Usch vad tråkigt med sån service! Tur att den andra restaurangen höll måttet så att säga 😉

    Svara

  • Martina

    |

    Anar att namnet ”Plan B” inte är ironiskt. De borde döpa om sig till ”Plan F”.

    Svara

  • Tess

    |

    usch!

    förra helgen så kollapsa min annars helt friska sambo precis efter en middag på Råcksta Krog, sjukt läskigt! han svimmade av mitt i tallriken och började krampa! :O
    jag sa åt personalen att ringa 112 men dom bara stod och såg på!?
    sen kom en annan och skällde ut min sambo för at precis efter att han slutade krampa hade spytt på golvet (fanns inte en chans att han hade hunnit till toaletten och man ska inte resa sig upp och gå efter ett krampanfall!)
    sen sa dom åt oss att betala och försvinna därifrån!? så vi var tvungna att själva ringa ambulans och vänta utomhus
    han låg sen på sjukhus 1 dygn och det hände även en gång till på akuten..

    så jävla förbannad på dom! nu mår han bra, men tänk om han hade varit dödligt sjuk!? eller om han hade vart ensam!?
    vad gör dom om en person med diabetes kollapsar? eller en person med epilepsi? skäller dom ut och kastar ut dom också då eller!?

    sjukt dåligt kundbemötande och noll omhändertagande!

    Svara

    • egoina

      |

      Sjukt ju!! Bra att det gick bra!

      Svara

  • Linda

    |

    Plan B är ingen helt ny restaurang, den har legat där i ett par år. Tidigare har det varit hur bra som helst där men nu verkar det som tidigare ägare sålt stället eftersom det var stängt för renovering. Tråkigt att det blivit så dåligt, innan hade de Landskronas bästa hamburgare! Bokstaven B stod tidigare för burgare.

    Svara

Lämna en kommentar

Arkiv